بهبود نتایج رفتاری با روش نوروفیدبک – مرکز نوروتراپی آلومینا

بهبود نتایج رفتاری با روش نوروفیدبک – مرکز نوروتراپی آلومینا

 

پزشکان روش نوروفیدبک را به طور موثر  در درمان اضطراب، افسردگی، اختلالات خلقی، اختلال استرس پس از سانحه و اخیرا اختلال توجه / اختلال بیش فعالی (ADHD) مورد استفاده قرار داده اند.

با استفاده از الکتروانسفالوگرافی کمی (qEEG) برای نقشه برداری از شبکه امواج مغزی، پزشکان می توانند روش نوروفیدبک را برای آموزش خود برای بهبود نتایج رفتار، مانند تمرکز دقیق تر و کاهش اختلال، استفاده کنند.

رابرت رینولدز (دانشیار، معاون کلینیک رینولدز در میدلتون، کانکتیکات) گفت:

“این شیوه بسیار متفاوت تفکر در مورد مشکلات مردم است.” “به عنوان درمانگر، اغلب به ما آموزش داده می شود که در مورد مسائل روان شناختی و نه از نظر عصبی و فیزیولوژیکی، فکر کنیم.

این یک تغییر پارادایم  از نظر درک اینکه چه مشکلاتی را ایجاد می کند است. “

مطالعات بالینی با استفاده از qEEG برای تولید نقشه های موج مغزی نشان دهنده همبستگی بین الگوهای امواج مغزی غیر طبیعی و رفتارهای خاص است.

بیماران مبتلا به ADHD سرعت نسبتا بیشتری را در استیج امواج تتا و بتا نسبت به همسالانشان بدون سن و جنس بدون ADHD نشان می دهند و توانایی کمتری برای تمرکز روی یک کار دارند.

این داده های کمی یک شاخص عینی از اختلالات تنظیم کننده قشر است که می تواند از طریق آموزش بیماران به منظور ایجاد مسیرهای بهتر انجام شود.

 

مرکز نوروتراپی آلومینا ارائه دهنده خدمات نوروفیدبک – بیوفیدبک

 

رابرت راینر( دکترا، مدیر اجرایی و بنیانگذار همکاران رفتاری در نیویورک)گفت: «بیمار به دفتر می آید و qEEG را انجام می دهد و دکتر طبق نتایج پرونده بر اساس نتایج qEEG تنظیم می کند.”

” بیشتر مغز شما در حال رفتن به” نقطه خوب “، بیشتر آن تولید امواج بتااست و برای آنها مفرح است،بنابراین واقعا برای بچه ها عالی است – آنها حتی نمی دانند که آنها گاهی در حال درمان هستند. “


رینولدز گفت: “مزیت کلی نوروفیدبک افزایش خود تنظیمی می شود،” آیا این تنظیم مقابله با اضطراب، حالت های احساسی، مسائل توجه و یا مسائل رفتاری است. اگر شما می توانید تعیین کنید که کدام بخش از شبکه به طور مطلوب عمل نمی کند، شما می توانید این قسمت مغز را به طور موثرتر  اساسا تمام شبکه را تقویت کنید. “

 

بازخورد بصری، شنوایی و لمسی به بیماران با استفاده از دستگاههای نوروفیدبک مانند تجهیزات درجه اعصاب تشخیصی Deymed ت، در حالی که تحت نظارت متخصص باشد أیید می شود.

بیمار از طریق این روش درمان پیشرفت می کند و همچنان برای کسب پاداش تمرکز بیشتری میکند به این ترتیب عصبی قوی تری  برای بهبود عملکرد ایجاد می شود.

پیشرفت های جدید تکنولوژیک به پزشکان اجازه می دهد که بیماران مبتلا به اختلال بیش فعالی – نقص توجه( ADHD) را با نوروفیدبک  درمان کنند.

هر جلسه درمانی 40 دقیقه نوروفیدبک / بیوفیدبک می باشد .نوروفیدبک  می تواند برای  کودکان، نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به اختلال بیش فعالی – نقص توجه( ADHD ) مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع

روانشناس و نوروتراپیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا