تشخیص و درمان اختلال یادگیری- مرکز تخصصی اختلالات یادگیری

 

تشخیص و درمان اختلال یادگیری

 

 

دانستن علائم اولیه از یک ناتوانی در یادگیری ممکن است به والدین کمک کند تا در اسرع وقت کمک های لازم را دریافت کنند.

به همین دلیل مهم است که به نقاط عطف رشد فرزندتان توجه شود. تاخیرهایی مانند راه رفتن یا صحبت کردن با دیر یا عقب ماندگی اجتماعی ممکن است علائم اختلال یادگیری در کودکان نوپا و پیش دبستانی باشد.

درمان اختلالات یادگیری

آموزش ویژه ، شایع ترین درمان اختلالات یادگیری است. قانون آموزش معلولین افراد (IDEA) همه کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری در ایالات متحده حق دریافت خدمات آموزشی ویژه را در مدارس دولتی آزاد دارند.

پس از انجام یک ارزیابی برای مشخص کردن اینکه فرزند شما مشکلی دارد، یک تیم از مربیان ویژه یک برنامه آموزشی فردی برای کودک شما ایجاد می کند که نشان می دهد چه خدمات ویژه ای برای رشد در مدرسه وجود دارد.

مربیان ویژه پس از آن به فرزندتان کمک می کنند تا بر نقاط قوت خود تأثیر بگذارد و راه های خود را برای جبران ضعف هایش آموزش دهد.

 

بسیاری از منابع نیز در خارج از سیستم مدرسه دولتی موجود هستند، از جمله:

مدارس خصوصی که متخصص در درمان کودکان با ناتوانی در یادگیری هستند.
برنامه های پس از مدرسه برای کودکان دارای معلولیت یادگیری طراحی شده است.
خدمات آموزشی و درمان در منزل.

یک ناتوانی در یادگیری لازم نیست که مانع موفقیت شود. با ابزارهای مناسب، افراد دارای معلولیت یادگیری می توانند بر هر چالشی غلبه کنند.

 

والدین یک کودک با ناتوانی در یادگیری

بسیاری از والدین روند تشخیص یک ناتوانی یادگیری را به طرز بسیار ناخوشایند تشخیص می دهند و پس از آن تشخیص می دهند که آنها ناتوانند .(مرکز تخصصی تشخیص -درمان اختلالات یادگیری )

بهترین چیزهایی که می توانید به عنوان یک والد انجام دهید، به سادگی دوست داشتن و حمایت از فرزندتان است. این راهنمایی ها همچنین می تواند به شما در کمک به کودک کمک کند:

1. همه چیز را که می توانید یاد بگیرید. تمام حقایق مربوط به ناتوانی یادگیری فرزند خود و نحوه تاثیر آن بر روند یادگیری را دریافت کنید.

خدمات تحقیقاتی و استراتژی های حمایتی به طوری که شما می توانید نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد درمان مناسب برای فرزند خود داشته باشید.

 

2. مدافع فرزند خود باشید. با مدرسه فرزندتان برای ایجاد IEP (برنامه آموزش فردی) کار کنید – یک برنامه ویژه که اهداف را برای فرزندتان تعیین می کند و توصیف پشتیبانی می کند که ممکن است برای رسیدن به آن اهداف مورد نیاز باشد.

بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که فرزند شما بیشتر از مدرسه استفاده می کند. بسیاری از خدمات ممکن است در دسترس باشند، اما ممکن است  تا از آنها نخواهید آنها ارائه نشوند.

 

3. اطمینان حاصل کنید که فرزند شما دارای عادات سالم است. کودکانی که در شب درست بخوابند، رژیم غذایی متعادل داشته باشند و مقدار زیادی ورزش کنند، یک کودک سالم از نظر ذهنی و جسمی است.

 

4.  به خلق و خوی کودک خود توجه کنید. ناتوانی های یادگیری می تواند برای عزت نفس کودک بد باشد. علائمی افسردگی مانند: خستگی، تغییر در خواب یا اشتها، یا از دست دادن توجه به فعالیت های معمول خود ممکن است به همراه داشته باشد.

 

روانشناس و نوروتراپیست

مریم عبداللهی 

روانشناس و نوروتراپیست

درمانگر تخصصی اختلالات یادگیری 

درمانگر تخصصی کودکان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا