پنیک تان را با این روش درمان کنید – مرکز نوروتراپی آلومینا

پنیک تان را با این روش درمان کنید 

 

اختلال هراس پنیک نوعی اختلال اضطرابی است. این نوع از اختلال باعث حملات وحشت می شود که احساسات ناگهانی ترس را به همراه دارند.

 

شما ممکن است احساس کنید که  کنترلتان را از دست میدهید، شما همچنین ممکن است نشانه های جسمی مانند

ضربان قلب سریع
درد قفسه سینه یا معده
دشواری تنفس
ضعف یا سرگیجه
تعریق
احساس داغ یا سردی
دست و پا زدن یا بی حسی

 

حملات هراس می تواند در هر زمان، هر جا و بدون هشدار رخ دهد. شما ممکن است در ترس از حمله دیگری زندگی کنید و از رفتن به نقاطی که در آن حمله کرده اید اجتناب کنید.

 

برای برخی افراد، ترس بیش از حد زندگی آنها را مختل کرده و نمی توانند خانه هایشان را ترک کنند.

اختلال هراس در زنان بیشتر از مردان است. معمولا زمانی شروع می شود که افراد جوان هستند. گاهی اوقات زمانی که فرد تحت فشار زیادی قرار می گیرد شروع می شود .

 

اکثر مردم با درمان بهبود می یابند. درمان می تواند به شما نشان دهد که چگونه الگوهای تفکر خود را تشخیص داده و تغییر دهید تا آنها به وحشت منجر نشوند.

داروها همچنین می توانند کمک کنند.یکی از درمان های بدون داروی اختلال هراس یا پنیک نوروفیدبک – بیوفیدبک می باشد .

 

گزارش شده است که بسیاری از اختلالات روانپزشکی، از جمله اختلالات اضطرابی ، فعالیت موج مغزی غیر طبیعی دارند و نوروفیدبک (درمان بیوفیدبک EEG) یک درمان موثر برای اضطراب عمومی، اختلال وسواس(OCD)، فوبیا و اختلال پس از سانحه (PTSD) است.

 

اما اثر نوروفیدبک بر اختلال هراس به خوبی شناخته نشده است. در سال 2005، 6 بیمار مبتلا به اختلال هراس، که همه در درمان شناختی-رفتاری و یا دارویی مقاوم بودند، 20 جلسه آموزش نوروفیدبک برای حدود 3 ماه دریافت کردند. حالت درمانی حالت (T3 T4 )دوقطبی و درحالت آلفا تتا  بر ری آنها کار شد .

 

شدت علائم و فراوانی حمله هراس، اختلال فردی و الگوی فعالیت EEG در قبل و بعد از درمان و پس از پیگیری 6 ماهه ثبت شد. به جز یک بیمار، هیچکدام در طی جلسه درمان، حمله ی ناگهانی نداشتند.

 

در ارزيابي پس از درمان، نمره كلي ،نمره آگورا فوبيا و نمره ترس مداخله اي به طور معني داري كاهش يافت.  آموزش نوروفيدبك درمان موفقي در كاهش شدت علائم و نشانه هاي اضطراب واختلالات فردي  است.

 

مطالعه به طور مقدماتی و همچنان محدودیت های زیادی دارد. یک مطالعه کنترل شده با جمعیت بزرگتر توصیه می شود.

 

 

منبع1

منبع2

 

روانشناس و نوروتراپیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا