اثر نوروفیدبک بر روی افسردگی – مرکز تخصصی نوروفیدبک

اثر نوروفیدبک بر روی افسردگی

مرکز تخصصی نوروفیدبک

 

پاسخ های پلاسیبو در افسردگی نشان می دهد که چطور انتظارات و ارزیابی ها بر خلق و خو تاثیر می گذارد.

مکانیسم های شناختی و عصبی که این پاسخ ها را تحت تأثیر قرار می دهند ، به طوری که به علت دشواری شباهت اثرات ضد افسردگی و تجربیات خلق و خوی خلقی هنوز درک نشده اند.

 

اثر نوروفیدبک بر روی افسردگی - مرکز تخصصی نوروفیدبک

برای رسیدگی به این چالش ها،  یک آزمایش داروی ضد افسردگی حاد با استفاده از تجویز وریدی که یک “داروهای ضد افسردگی سریع” و یک کارآزمایی “مانع از نوروفیدبک”( مرکز تخصصی نوروفیدبک – بیوفیدبک) انجام دادیم که نشان دهنده پاسخ های عصبی مرتبط با خلق و خو است.

بیست داوطلب با افسردگی( مرکز درمان دارویی – غیردارویی افسردگی )عمده که با و بدون اختلال اضطرابی تشخیص داده شده بودند تحت این آزمایش قرار گرفتند، در حالیکه بهبود وضعیت روانی مورد انتظار و واقعی خود را ارزیابی کردند.

تجزیه و تحلیل های متقابل جلسات  به صورت آزمایشی و ردیابی مثبت یا کاهش فعالیت توسط نوروفیدبک نشان داد که نشانه های تزریق دارویی موجب افزایش انتظارات بالاتری از بهبود روحیه شده است، در حالی که هر دو نشانه تزریق دارو و نوروفیدبک موجب بهبود وضع موجود شده بود.

 

نوروفیدبک با فعال کردن  قشر غده هیپوتیروئیدی جانبی (lPFC)در افزایش خلق و خوی افراد پیشرفت هایی را نشان داد.

اثرات پلاسیبوی ضد افسردگی رفتاری ،تغییراتی را در سطوح پلاسمای β-endorphin محیطی نشان داه شده است و باعث تعدیل علائم افسردگی شده است.

این داده ها نشان می دهد که امکان دستکاری محتویات داروهای ضد افسردگی همراه با پلاسبو و تقویت آنها قابل اثبات است.

 

منبع

روانشناس و نوروتراپیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا