تقویت مغز با این تمرین ها – مرکز تخصصی نوروفیدبک و بیوفیدبک

تقویت مغز با این تمرین ها

 

 

ورزش و یادگیری در یک راستا حرکت میکنند. فعالیت فیزیکی نه تنها منجر به تولد سلول های جدید مغز  میشوند  و تولید آنها را تسهیل می کنند بلکه باعث تولید مواد شیمیایی هوشمند نیز می شود که باعث افزایش یادگیری می شود.

وقتی که شما بدن و مغزتان را  سالم نگه دارید مزایای زیادی برای شما خواهد داشت.

 

ورزش کردن همانند مصرف کمی  پروزاک و کمی  ریتالین میتواند این انتقال دهنده های عصبی را افزایش می دهد.

 

تمرین های هوشمند برای بهبود مغز های ADHD

 

فعالیت های هوازی را به طور مرتب انجام دهید – دویدن، دوچرخه سواری، بازی کردن با ورزش هایی که به سرعت و با سرعت انجام می شوند، انجام دهید.

ورزش هوازی، انتقال دهنده های عصبی را افزایش می دهد، عروق خونی جدیدی را ایجاد کرده و سلول های جدیدی را در مغز ایجاد می کند.

یک مطالعه کوچک اما علمی از ژاپن نشان داد که ۳۰ دقیقه دویدن  فقط دو یا سه بار در هفته به مدت ۱۲ هفته بهبود عملکرد اجرایی را افزایش داد.

 

ارائه خدمات نوروفیدبک برای افزایش عملکرد ذهنی و تمرکز – توجه

 

فعالیت های مهارتی – حرکتی  مانند:  صخره نوردی، یوگا، کاراته، Pilates، ژیمناستیک، اسکیت بازی رقص. فعالیت های پیچیده شبکه های مغز را تقویت و گسترش می دهد. جنبه های پیچیده تر، اتصالات سیناپسی پیچیده تری ایجاد میکند.
با این حال بهتر است فعالیتی را انجام دهید که فعالیت هوازی را با فعالیت مهارتی ترکیب  کند. تنیس یک مثال خوب است.

یک فعالیت مهارتی و بیش از یک نفر را تمرین کنید  به عنوان مثال یادگیری تانگو یا والس، . زیرا شما در حال یادگیری یک حرکت جدید  هستید و همچنین نیاز است تا با حرکات شریکتان هماهنگ باشید. این به طور چشمگیری پیچیدگی فعالیت را  که زیرساخت های مغز است را افزایش می دهد.

 

منبع

روانشناس و نوروتراپیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =