محرومیت از خواب این بلاها را سرتان می آورد- درمان غیردارویی اختلالات خواب

 

استرس و محرومیت از خواب- درمان غیردارویی اختلالات خواب

 

آیا به اندازه کافی میخوابید؟

خیلی از ماها دچار مشکلات خواب میشویم.

طبق نظرسنجی خواب حدود 15000 پاسخ دهنده ، حدود نیمی از آنها شش یا کمتر از این میزان ساعت خواب در شب دارند.

که می تواند آنها را در حالت کمبود خواب قرار دهد.

 

اثرات محرومیت از خواب

اگر این مطلب را می خوانید و کمتر از آنچه که می خواستید شب گذشته خوابیدید ،

ممکن است بیشتر از آنچه ممکن است استرس داشته باشید پیدا کنید.

 

مطالعات انجام شده در مورد خواب نشان می دهد

افرادی که هر شب به طور قابل توجهی کمتر از حد مطلوب 7.5 تا 8.5 ساعت می خوابند ممکن است تحت کسری خواب عمل کنند.

 

افرادی که مرتباً کمتر از حد ایده آل خواب شبانه دارند ، مستعد موارد زیر و موارد زیر هستند:

 

=>اختلال شناختی خفیف تا متوسط
=>نقص مهارت حرکتی
=>تحریک پذیری عاطفی
=>افزایش وزن
=>ایمنی ضعیف

 

استرس و محرومیت از خواب باروانشناس متخصص خواب

کمبود خواب کافی می تواند کل روز شمارا تحت تاثیر قرار دهد واسترس بیشتری ایجاد می کند.

بسیاری از این عوامل می توانند منجر به استرس بیشتر شوند:

=>کم کاری ذهنی کمتری در کار می تواند عملکرد شما را به خطر اندازد و به طور بالقوه باعث ایجاد مشکلی در کار شود.

=>بیمار شدن بیشتر اوقات شما ، تحت فشار و استرس اضافی قرار می دهد.
=> تجربه واکنش عاطفی می تواند باعث تعارض با همکاران ، خانواده و دوستان شود.
=> مستعد بودن بیشتر در معرض تصادفات .

 

مبارزه با محرومیت از خواب

اگر خودتان را دوست داشتید که شب گذشته بیشتر بخوابید .

و نگاه صادقانه به سبک زندگی شما نشان می دهد که نداشتن خواب کافی یک اتفاق شایع است ، احتمالاً باید تغییرات زیادی انجام شود.

ممکن است یک یا چند مورد از موارد زیر را امتحان کنید:

زمان بیشتری برای خواب پیدا کنید

غالباً علت کمبود خواب چربی بیش از حد ساده است.

پیدا کردن وقت برای همه کارهایی که این روزها انجام می دهیم دشوار است

و خواب اغلب اولین مورد در برنامه ما است که وقتی بیش از حد شلوغ می شویم قربانی می شود.

برای یافتن تعادل بهتر می توانید از راهکارهای برنامه زندگی مطلع شوید.

 

عادات تقویت خواب را ایجاد کنید.

بعضی اوقات ما عادت هایی در سبک زندگی خود داریم که می توانند خواب مان را خراب کنند بدون اینکه متوجه شویم.

به همین دلیل است که ایجاد عادات خواب بهتر در برنامه فرد برای مبارزه با کمبود خواب بسیار مهم و مؤثر است.

 

حالت ذهنی دوست داشتنی را برای خود پرورش دهید.

اگر متوجه شده اید که در زندگی تان با استرس دست و پنجه نرم میکنید ، ممکن است دچار مشکلات خواب شوید.

تنها نیستید – بیشتر ما این تجبه را داشته ایم.

 

مراقبه ذهن آگاهی را امتحان کنید تا یاد بگیرید که چگونه ذهن خود را پاک کنید.

استرس را در زندگی خود مدیریت کنید.

بعضی اوقات استرس خواب ما را تحت تأثیر قرار می دهد -.

بدن ما در واکنش  به استرس تحریک شده  و سیستم های بدن ما از تعادل خارج می شوند و منجر به مشکلات خواب می شوند.

 

 

محرومیت از خواب فعلی را (با روانشناس اختلالات خواب ) مدیریت کنید

پیشنهادات قبلی همه گزینه های موثری برای تعهد در مراقبت از خود و ایجاد تغییراتی برای اطمینان از خواب کافی است.

فقط خواب کافی در شب می تواند از جهات مختلفی بر زندگی و میزان استرس شما تأثیر بگذارد.

اما اگر در حال حاضر به احساس هوشیاری بیشتری نیاز دارید و می خواهید در مدیریت اثرات کمبود خواب سریعاً کمک کنید ، پنج نکته زیر می توانند کمک کنند:

 

 

چای نعناع بنوشید.

شاید خوشحال باشید که می دانید تحقیقات آروماتراپی نشان می دهد که رایحه نعناع در واقع می تواند به توانایی شما در شناخت موقت شناختی کمک کند.

نوشیدن چای نعناع یک راه عالی برای بیدار کردن بدن و ذهن شماست و می توانید از بعد از ظهر به بعد آن را به جای کافئین بنوشید تا کافئین مصرفی در خواب شما اختلال ایجاد نکند.

کمی سریع ورزش کنید.

اگر پیاده روی سریع داشته باشید یا راه های دیگر پیدا کنید ، باید یک انفجار اندروفین داشته باشید و تزریق انرژی برای کمک به شما در طی روز انجام می شود.

 

چرت زدن خوب 

چرت زدن می تواند یک راه حل عالی برای کمک به شما برای گذراندن یک بعد از ظهر طولانی باشد.

اماخیلی طولانی نخوابید.

 

به موسیقی گوش دهید.

مطالعات در زمینه موسیقی درمانی دریافته اند که موسیقی در واقع می تواند بر فیزیولوژی شما تأثیر بگذارد .

گوش دادن به موسیقی با یک سرعت سریع تر می تواند ضربان قلب شما را افزایش داده و به شما در احساس انرژی بیشتر کمک کند.

پخش موسیقی مجهز به یک روش ساده برای بیدار کردن خود در هنگام ناهار یا هر زمان که بتوانید در آن قرار بگیرید.

خوب بخورید

 برای مقابله با اثرات خواب از دست رفته و تأمین بهترین سوخت بدن ، حتماً  غذای سالم و میان وعده هایی میل کنید.

تا قند لازم بدنتان تامین گردد.

این نکات جایگزین خواب خوب نیستند ،

اما برای مدیریت بهتر کمبود خواب میانبر هستند.
آنها را امتحان کنید و تصمیم بگیرید که در آینده بهتر بخوابید .

 

روانشناس و نوروتراپیست

مریم عبداللهی 

روانشناس و درمانگر تخصصی اختلالات خواب

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.