مزایای مطالعه برای کودکان نوپا – مریم عبداللهی (روانشناس کودک)

مزایای مطالعه برای کودکان نوپا

 

مطالعات قبلی نشان داده است که خواندن یک مطلب در دوران نوزادی و کودکی میتواند در جهت ایجاد زبان، سواد و مهارت های عاطفی آماده کند، اما تحقیق توسط محققان دانشکده پزشکی رابرت وود جانسون برای اولین بار به تمرکز بر چگونگی خواندن مطلب در فرزندپروری کمک کند.

 

این مطالعه که در نشریه “روانپزشکی رشد ” منتشر شده است و باعث ایجاد یک پیوند قوی بین والدین و کودک و جلوگیری از بیش فعالی – نقص توجه در کودک میشود.

منوئل جیمنز، استاد راتگرز، رابرت وود جانسون، گفت: “برای والدین، ساده ترین روش خواندن برای کودک به طورروزانه باعث ایجاد مزایای علمی – عاطفی می شود که می تواند موفقیت کودک را در مدرسه و فراتر از آن تقویت کند.”

و یک متخصص رفتاری کودکان در بیمارستان تخصصی کودکان گفت:
“یافته های ما می تواند به برنامه هایی که به والدین و مراقبان در مناطق آسیب دیده کمک می کند تا مهارت های فرزند پروری مثبت را توسعه دهند.”

داده های این مطالعه مربوط به 2155 جفت مادر و کودک را از 20 شهر بزرگ ایالات متحده بررسی کرده است که از زنان خواسته شده بود که چگونه آنها در سن 1 یا 3 سالگی برای فرزندانشان مطالعه میکنند.

یا در سالهای بعدی رشد در فعالیت های جسمی و یا روانشناختی  و رفتار کودکان اطلاعات خواستند.

دراین مطالعه عوامل مؤثر بر افسردگی والدین و مشکلات مالی  که می تواند برخشنونت والدین  و رفتارهای ناراحت کننده کودکان منجر شود کنترل شده است.

نتایج نشان داد که خواندن مکرر والدین برای کودک در سن 1 سالگی با خشونت کمتر فرزند پروری و باعث ایجاد روش های والدگری و فرزند پروری بهتر در سن 3 سالگی کودکان همراه است.

ارائه خدمات فرزند پروری و مشاوره در حیطه کودک 

و همچنین مطالعه بیشتر والدین مخصوصا مادر در سن 3 سالگی فرزندانشان،منجر به کاهش رفتارهای خشونت آمیز نسبت به فرزندشان شده اند.

 

نویسندگان گفتند: یافته ها می توانند برنامه هایی را تقویت کنند که باعث تقویت سلامت تحصیلی، عاطفی و اجتماعی- اقتصادی کودکان شود.

 

منبع 

روانشناس و نوروتراپیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا